احیا نوستالژی؛ فولکس استیشن های دوست داشتنی الکتریکی می شوند – دیجیاتو – لونا موزیک

فولکس واگن به صورت رسمی آغاز فروش ون I.D. Buzz را از سال ۲۰۲۲ تایید کرد و اعلام کرد که این ون الکتریکی در دو نوع مسافری و باری عرضه خواهد شد
از عکس های منتشر شده اینطور پیداست که راننده با استفاده از این قابلیت می تواند صندلی خود را ۱۸۰ درجه بچرخاند.

در حال حاضر آنچه که به صورت قطعی مشخص شده است تولید مجدد ون های فولکس واگن تور قشم زمینی بعد از سال ها تلاش نافرجام و صبر طرفداران این برند آلمانی است.

هنوز مشخص نشده است که آیا مدل حمل و نقلی این خودرو نیز درست شبیه نسخه مسافربر در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می شود یا نه.
البته تا سال ۲۰۲۲ زمان زیادی باقی است و تا آن زمان برنامه ها و تصمیمات ممکن است تغییر کنند.


هیچ تور کرمان یک از این مفاهیم از مرحله‌ی طراحی کانسپت اولیه عبور نکردند و ظاهرا فولکس‌واگن هیچگاه به تعداد کافی تقاضا برای خرید این ون ها و مینی ون ها را دریافت نکرد.
به تازگی این خودروساز آلمانی پس از سال ها تلاش نافرجام بالاخره تایید کرد قصد دارد نسخه ای از اتوبوس های کوچک کانسپت I.D. Buzz را تا سال ۲۰۲۲ راهی بازار فروش کند.
نیروی محرک خودرو در این کانسپت کاملا الکتریکی بوده و خودرو بر روی پلتفرم تور لحظه آخری قشم مقیاس پذیر و تمام الکتریکی MEB پیاده سازی خواهد شد.

فولکس واگن در زمان معرفی این طرح مفهومی مدعی بود که در طراحی این خودرو از ون های تایپ ۲ الهام گرفته شده است اما چنین چیزی اصلا محتمل به نظر نمی رسید.

چنین ویژگی به سرنشینان صندلی های جلو اجازه می دهد که علاوه بر داشتن یک تعامل تور مشهد بهتر با مسافران صندلی های عقب بتوانند از سیستم رسانه ای و هاب مدیا مرکزی که در بین دوردیف صندلی های عقب و جلو قرار دارد استفاده کنند.

فولکس واگن به صورت رسمی آغاز فروش ون I.D. Buzz را از سال ۲۰۲۲ تایید کرد و اعلام کرد که این ون الکتریکی در دو نوع مسافری و باری عرضه خواهد شد.


مدیران تور زمینی اهواز فولکس واگن توضیح دادند که تولید I.D. Buzz فقط در مدل مسافرتی نبوده و مدل مخصوص حمل و نقل این خودرو نیز تولید خواهد شد که این مدل باربر هم به صورت کاملا الکتریکی ساخته خواهد شد.

پیش از این تنها هاچ بک I.D و نیم شاسی I.D. Crozz بر روی این پلتفرم پیاده سازی شده و این خودرو اولین ونی خواهد آموزشگاه تعمیرات موبایل بود که از چنین ساختاری برخورد است.

فولکس واگن مدت هاست که در حال ارائه کانسپت های گوناگون در کلاس خودروهای ون است. به نظر می رسد که این خودروساز آلمانی در حال تلاش تا بتواند ون های موفق و تاثیرگذار دیگری مثل ون نسل اول تایپ ۲ تولید کند.
اولین کانسپت این کمپانی در این کلاس در سال ۲۰۰۱ با نام میکروباس ارائه شد. میکروباس طرح مفهومی از یک ون تایپ ۲ است که به صورت دیفرانسیل جلو ساخته شده تور هوایی قشم و از یک موتور ۶ سیلندر با حجم ۳.۲ لیتر برخوردار بود.

کانسپت بعد از آن که سال گذشته معرفی شد بوددی (Budd-e) نام داشته و اولین خودروی فولکس واگن بود که بر روی پلتفرم تمام الکتریکی MEB پیاده سازی شده بود.


شنیده شده برخی از ویژگی ها و قابلیت های خاص مخصوص “رانندگی بسیار خودکار” در این تور زمینی مشهد خودرو مشاهده خواهد شد.

این ویژگی های خاص احتمالا قابلیت های خودمختار سطح ۳ فولکس واگن را شامل می شوند.
بر اساس گفته های فولکس واگن در داخل مینی بوس I.D. Buzz از تعداد زیادی از ایده ها به صورت ترکیبی استفاده خواهد شد. از جمله این ایده ها می توان به صندلی چند حالته با قابلیت ارتباط تعاملی اشاره کرد.

کانسپت بعدی ده سال بعد یعنی سال ۲۰۱۱ معرفی گردید این کانسپت که ترکیبی از ون های تایپ تور یزد نوروز 97 ۲ و مینی ون ها بود به نام بوللی شناخته شده و  انواع موتورهای بنزینی و دیزلی بر روی آن قابل نصب بودند.

آخرین کانسپت معرفی شده از دسته طرح های مفهومی ID بوده و I.D. Buzz نام دارد که در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ رونمایی شد.

از بین تمامی کانسپت های معرفی شده این طرح مفهومی بیشترین شباهت به ون های تایپ ۲ دارد و برخلاف نمونه تیک بان های قبلی درست همانند ون های تایپ ۲ دیفرانسیل عقب است هرچند که امکان تولید این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو نیز وجود دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *