رکود و گرانی؛ قیمت جدید خودروهای داخلی و مونتاژی در سطح بازار – دیجیاتو – لونا موزیک

اگر سری به بازار خودرو بزنید، حتما متوجه خواهید شد که همگی آن ها از رونق کم بازار خودرو شکایت کرده و با رکود سنگین آن دست و پنجه نرم می‌کند

هرچند دولت مردان با تک نرخی کردن ارز سعی کردند که با افزایش بهای آن مبارزه کنند اما به نظر می رسد که این تلاش تاکنون جواب نداده و عملا نرخ ارز حتی با وجود کاهش بهاء نوسانات صعودی را تجربه می کند. این نوسانات به خصوص برای بازار خودرو مضر است. طبق معمول هرچند که اوج گیری بهای ارز متوقف شده و یا حداقل جلوی روند صعودی آن گرفته شده اما افزایش بهای خودروها همچنان ادامه داشته و با کاهش بهاء ارز قیمت خودروهای تولید داخلی پایین نیامده است.
قیمت خودرو 97
بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقد اند که با توجه به اوضاع پیش اومده رونق به این بازار برنخواهد گشت. علاوه بر نوسانات عرض عوامل دیگری نیز بر کاهش تقاضا و عرضه خودروها در داخل کشور تاثیر گذاشته است. کمبود نقدینگی و نبود تصویری شفاف از آینده قیمتی خودروها (به‌خصوص مدل‌های وارداتی) از عوامل دیگری هستند که سبب می شود علاقه مندان دنیای خودرو فعلا تمایلی به خرید و فروش نشان ندهند.
رکورد در بازار خودروهای وارداتی نیز نفوذ کرده و مشتریان نسبتا متمول این بازار نیز همچنان در انتظار اعلام رای قطعی و نهایی دیوان عدالت‌ اداری درباره تعرفه واردات خودرو هستند. باتوجه به ظواهر امر به نظر می رسد تا تکلیف ماجرای دیوان عدالت اداری مشخص نشود، همچنان رکود در بازار خودروهای خارجی نیز باقی می ماند. جالبه که بدانید هرچند گفته می شود که خرداد ماه خودروهای داخلی افزایش قیمت خواهند داشت، اما همچنان مشتریان به سمت این وسایل نقلیه ملی نرفته و طبعا رکود بازار آن را سبب خواهند شد.
بسیاری معتقد اند با توجه به سطح درآمد و نحوی تحویل خودروهای داخلی میل عمومی مردم ایران به سمت خرید اقساطی است. بنابراین باید منتظر ماند و دید برنامه خودروسازان و سایر عرضه‌کنندگان خودرو در داخل کشور برای پوشش این ماجرا طی سال‌ جاری چیست.

استعلام قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران در طی روزهای گذشته به شرح زیر است:

خودرو قیمت هفته گذشته قیمت هفته جاری
پراید 131 21/800/000 22/300/000
پراید 111 23/200/000 23/500/000
پراید 132 22/300/000 22/700/000
پراید 151 21/500/000
ساینا 29/100/000 29/200/000
تیبا هاچ‌بک رینگ معمولی 28/000/000 28/000/000
پارس تندر/ گیربکس جدید با مولتی 45/500/000 46/000/000
برلیانس C3 موتور 1.6 63/200/000 63/900/000
سراتو 2000 آپشنال 107/000/000 111/000/000
ساندرو اتوماتیک 56/500/000 58/500/000
استپ وی اتوماتیک 63/500/000 64/500/000
استپ وی دنده ای 56/500/000 57/500/000
کوییک اتومات پلاس 43/500/000 43/500/000
پژو 405 SLX 33/900/000 34/200/000
پژو 405 GLX 32/000/000 32/400/000
پژو 405 GLX دوگانه 33/500/000 33/700/000
سمند LX 34/700/000 34/500/000
سمند EF7 بنزینی 34/700/000 34/500/000
سمند EF7 دوگانه‌سوز (16) 37/300/000 36/900/000
سورن توربو (202) 43/800/000 44/000/000
پارس سال (29) 40/800/000 41/000/000
پارس دوگانه‌سوز 41/000/000 41/200/000
پارس LX کلاس 15 44/300/000 44/200/000
پارس TU5 اتوماتیک 51/500/000 52/000/000
پژو 2008 (1397) 131/000/000
اچ سی کراس 50/800/000 49/800/000
پژو 206 تیپ 5 40/700/000 41/100/000
پژو 206 تیپ 2 35/300/000 36/000/000
پژو 206 صندوقدار 41/000/000 41/900/000
پژو 207 اتوماتیک 54/900/000 56/000/000
پژو 207 دنده‌ای 45/800/000 46/000/000
رانا 35/800/000 35/500/000
ال 90 / ایران خودرو/ گیربکس جدید 43/500/000 43/700/000
ال 90 / پارس خودرو/ گیربکس جدید 44/300/000 44/500/000
تندر پلاس اتوماتیک 56/200/000 58/500/000
دنا معمولی 45/300/000 45/300/000
دنا پلاس 57/000/000 56/500/000
دنا پلاس توربو 62/500/000 63/000/000
هایما S5 توربو 94/000/000 95/000/000
هایما S7 توربو 115/000/000 115/000/000
مزدا3 تیپ 3 137/000/000 141/000/000
مزدا3 تیپ 4 140/000/000 148/000/000
جک S3 اتوماتیک 81/000/000 79/000/000
جک S5 اتوماتیک 113/000/000 115/000/000
اکسنت 110/000/000 111/000/000
ویتارا کلاس 10 166/000/000 182/000/000

اگر سری به بازار خودرو بزنید، حتما متوجه خواهید شد که همگی آن ها از رونق کم بازار خودرو شکایت کرده و با رکود سنگین آن دست و پنجه نرم می‌کند. این رکود از اواسط فصل زمستان سال گذشته شروع شده و با توجه به نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته حتی سنگین تر نیز شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *