چگونه از مدارس غیردولتی شکایت کنیم؟ – لونا موزیک

بعد از وقایع ناگوار دبیرستانی واقع در غرب تهران، به نظر می‌رسد دولت سعی دارد تا نظارت بیشتری روی نحوه فعالیت مدارس داشته باشد و در این راه از والدین دانش آموزان نیز کمک خواسته است
اولیا می‌توانند مسائل مربوط به دانش آموزان در مدارس غیردولتی را در این سامانه ثبت و پیگیری نمایند. پس از ورود، گزینه ای به نام سامانه پاسخگویی به شکایات اضافه شده که شرایط شکایت کردن در آن به تفصیل شرح داده شده است. سه مرحله برای تعیین شکایت وجود دارد که به ترتیب عبارتند از: پذیرفتن شرایط، مشخصات شاکی و مشخصات شخص مورد شکایت.

راهنمای شکایت از مدارس

شکایت از مدارس

در این سامانه تاکید شده که در حین شکایت از پراکنده گویی و کلی گویی پرهیز شود و توصیه ما هم به شما اینست که مستقیما سراغ اصل مطلب شکایت خود بروید چرا که احتمالا تعداد این شکایات، لااقل در این روزها، بسیار بیشتر از مواقع عادی است. ضمنا در قوانین سامانه آمده است که از کسی که پرونده‌اش در حال بررسی است نمی‌توان دوباره شکایت کرد و یا اعتراض به رای صادر شده دادگاه و درخواست تجدیدنظر از طریق این سامانه امکان پذیر نیست.

در مرحله دو باید مشخصات خود را وارد کنید، نکته اینجاست که دانش آموزان هم در رده متشاکیان وجود دارند و لزوما والدین نیستند که می‌توانند به این سامانه شکایت تنظیم کنند. حتما به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به مرحله بعد نیاز به کد دانش آموزی خود یا فرزندتان دارید و بهتر است آن را از دفاتر اداری مدرسه تهیه کنید. بعد از وارد کردن مشخصات اولیه‌ دیگری چون کدملی، نام و نشان، شماره تماس و دیگر موارد، به مرحله سوم راه پیدا می‌کنید.

بعد از وقایع ناگوار دبیرستانی واقع در غرب تهران، به نظر می‌رسد دولت سعی دارد تا نظارت بیشتری روی نحوه فعالیت مدارس داشته باشد و در این راه از والدین دانش آموزان نیز کمک خواسته است.  یکی از همین تلاش‌ها فعال شدن سامانه اینترنتی پاسخگویی به شکایت از سازمان مدارس و مراکز غیردولتی خبر است.

در گام سوم باید نوع شکایت را از بین این موارد تعیین کنید: مدارس غیردولتی، مراکز غیردولتی، مدارس هیات امنایی و مدارس اموزش از راه دور. نبودن گزینه مدارس دولتی در این مقطع جای تعجب دارد و در نهایت با وارد کردن استان و شهر و متن شکایت خود، می‌توانید ضمائمی هم در قالب عکس و پی دی اف (با حجمی کمتر از 1 مگابایت) برای تایید نهایی شکواییه خود بفرستید.

آنطور که در سایت گفته شده شکایات ظرف 48 ساعت رسیدگی و تا یک هفته پیگیری خواهند شد و البته در صورت نیاز زمان بیشتر، به متشاکی موضوع اطلاع داده خواهد شد.

شکایت از مدارس

شکایت از مدارس

این سامانه اینترنتی شاید شروعی باشد برای رسیدگی به انواع شکایات و مشکلاتی که در مدارس پیش می‌آید و تا به امروز پیگیری آنها مراحل پیچیده و سختی داشت. راه اندازی این قبیل سامانه‌ها گام نزدیکی به دولت الکترونیکی شدن است و می‌تواند راهگشای برخی از مشکلات حاضر در سیستم آموزشی کشور باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *